Välj rätt penna med tryck för ditt företag

Välj rätt penna med tryck

Ingen reklampryl känns så klassisk och all-round som pennan. Och anledningen till det är enkel: Alla behöver pennor! Kolla bara hemma hos dig, där finns säkert pennor från en uppsjö olika företag. Allt ifrån hantverkare du har haft kontakt med, restauranger du besökt eller pennan från mäklaren när du köpte din bostad.

Typen av penna som du väljer för ditt företag säger också en del om ditt företag. Är ditt företag en lyxig Reservoarpenna eller är det en miljömedveten bläckpenna i trä? Pennor finns i himlens alla färgkombinationer vilket gör att du kan matcha den med färgerna i din logotyp vilket ger ett unikt och professionellt intryck.

Bläckpennor

Bläckpennor finns i plast, kartong och metall. Alla kan tryckas på och pennor i metall går även att märkas med gravyr. Har du hög åtgång på pennor, låt säga att du har en restaurang eller konferensanläggning, så kanske man inte vill investera för många kronor per penna. Det finns fina bläckpennor för någon krona styck när man beställer lite större kvantiteter.

Blyertspennor

Vid konferensanläggningar brukar det dock vara populärt att använda blyertspennor, aningen med stift eller den gamla hederliga pennan som behöver vässas med jämna mellanrum. Blyertspennor kan även vara att rekommendera för idrottsklubben eller föreningen som arrangerar tävlingar eller kanske tipspromenader.

Touch-pennor

Har ditt företag anställda som använder läsplattor eller smartphones i sitt arbete kan en penna med touch-funktion vara att rekommendera. Där är antingen baksidan eller stiftsidan på pennan utrustad med en yta som fungerar med din touch-skärm. Sitter touch-ytan där stiftet kommer ut så finns det ett hål i ytan där stiftet kommer ut. Touch-pennor finns i flera olika utföranden och färger.

Bra att tänka på när du köper pennor

Innan du bestämmer dig för vilken penna du ska beställa kan det vara bra att tänka igenom följande:

– Vilka färger bör vi hålla oss till på pennan?
– Vad ska vi märka pennan med: Bara logotyp eller även kontaktuppgifter?
– Hur många pennor kan vi sprida per år?
– Hur mycket är vi villiga att betala per penna?
– Vad vill vi signalera med vår penna?

Dela det här inlägget