På PRINTER strävar vi efter att underlätta så mycket som möjligt för dig som kund. Därför har vi byggt en webbutik som underlättar dina köp av tryck och profilprodukter.
1. Välj en eller flera produkter du vill beställa
Vi har hela vårt produktutbud i webbutiken, för att hitta den eller de produkter du söker kan du klicka dig runt bland våra kategorier, eller använda vår sökfunktion.
2. Läs på om produkten/produkterna
När du hittat den eller de produkter som faller dig i smaken är det bra om du läser på lite om produkten. På produktens sida hittar du information som, färg, storlek, tryckmetod m.m. Har du frågor kring produkten kan du använda vår live chat, skicka ett mail till hello@printer.se eller ringa 08-550 977 00.
3. Beställning
När du bestämt dig för vilken eller vilka produkter du önskar beställa kan du göra det på två sätt.
Alternativ 1 – Direkt order
Vi har försökt göra det så smidigt som möjligt för dig att beställa direkt i vår webbutik. På produktsidan för den produkt du valt hittar du de valmöjligheter som berör produkten. Här kan du i de flesta fall välja antal tryckfärger, färg på produkten samt antal. När du gjort dina val klickar du på “Välj fil” och laddar upp din tryckfil. Vi föredrar PDF eller EPS-filer. Men saknar du dessa format kan du skicka in det format du har, men gärna i så hög upplösning som möjligt.
När du laddat upp din fil är du klar för att lägga produkten i din varukorg. Om du inte önskar några fler produkter kan du nu gå vidare till varukorgen och checka ut.
När du lagt din order kommer en av våra produktionsledare kontakta dig med ett korrektur. OSB! Vi skickar aldrig en order på tryck förrän köparen har godkänt korrekturet.
Alternativ 2 – Offertförfrågan/Mail
Vill du inte beställa direkt i webbutiken kan du kontakta oss på flera olika sätt. Till exempel om du önskar något som du inte hittar i vår webbutik eller vill göra trycka en större mängd produkter och önskar offert.
Vet du redan vilken produkt din förfrågan gäller kan du på produktens sida klicka på “Offert”-knappen. Då skickas dina val med i offerten, så som produkt, antal, färg m.m.
Du kan även skicka en offertförfrågan från vårt kontaktformulär här. Då får du själv skriva in vilken produkt det gäller, antal samt om du önskar något speciellt.
Självklart är du även välkommen att göra din beställning via mail eller telefon. Då behöver vi följande uppgifter för att genomföra din order:
- Kontaktperson med telefonnummer
- Organisationsnummer
- Leverans- och faktureringsadress
- Produktens namn
- Färg på produkten
- Antal
- Färg på tryck
- Logotype/Tryck
- Eventuell deadline
Vid order/offertförfrågan via formulär eller mail återkopplar vi normalt inom 24h på vardagar. Har ni inte fått någon återkoppling kontakta gärna vår support,
4. Orderbekräftelse och korrektur
När du lagt din order, via webbutiken eller via formulär/mail återkopplar vi alltid med orderbekräftelse samt korrektur. Vi skickar inga ordrar på tryck förrän köparen godkänt korrekturet. Detta för att du ska känna dig säker på att du får ditt tryck precis som du vill ha det.
5. Leverans
Om du inte satt någon specifik deadline eller beställt med express leverans kommer leveransen ske inom 3-4 veckor från att korrekturet blivit godkänt. Ordern skickas från våra tryckerier direkt till den inskrivna leveransadressen om inget annat avtalats. Normalt skickar vi våra företagspaket med UPS, DHL, Best eller HRX.
6. Betalning
Vid förstagångs köp skickar vi en förskottsfaktura på 20 dagar. Har kunden du genomfört en beställning hos oss tidigare fakturerar vi efter utfört jobb. Tänk på att om det finns en deadline för leveransen behöver fakturan betalas så snart som möjligt för att vi ska kunna hålla deadline. Har du några frågor är du varmt välkommen att prata med någon av våra produktionsledare.